Emeklilik Sistemi’ne Yeni Düzenleme!

Yayınlanma Tarihi :

Bireysel emekliliğe yeni düzenleme geldi. BES’ten ayrılanlar 3 yıl içinde yeniden sisteme otomatik girecek.

Bireysel Emeklilik Sistemi’nden (BES) cayma ve ayrılma hakkını kullanmış olanlar, üç yıl içinde sisteme otomatik olarak bir defalığına tekrar dahil edilecekler.

Çalışanların işverenleri aracılığıyla otomatik olarak emeklilik planına dahil edilmesine ilişkin esasları belirleyen yönetmelikte yapılan değişikliğe göre, Hazine ve Maliye Bakanlığı bu süreyi bir yıla kadar azaltabilecek veya 5 yıla kadar artırabilecek.

Yönetmeliğin 8. maddesine eklenen maddelere göre, çalışanların 45 yaşını doldurup doldurmadığının tespitinde, emeklilik planına dahil edilmeleri gereken takvim yılının ilk günü esas alınacak.

Bu maddenin yayım tarihi olan bugün itibarıyla emeklilik planına dahil edilmesi gereken çalışanların 45 yaşını doldurup doldurmadığının tespitinde ise 1 Ocak 2017 tarihi esas alınacak.

İlgili kanunlar kapsamında çalışan sıfatını haiz olmak kaydıyla 18 yaşını doldurmamış çalışanlar da yönetmelik kapsamında emeklilik planına dahil edilecek.

YORUM YAP

Tek Kocaeli TÜM YAZILARI

DÖVİZ KURLARI

  • Dolar DOLAR
    ALIŞ SATIŞ FARK
    46,4951 46,5004 % 0.05
  • Euro EURO
    ALIŞ SATIŞ FARK
    52,8139 52,8295 % -0.21
  • Sterlin İNG. STERLİNİ
    ALIŞ SATIŞ FARK
    61,3550 61,3655 % -0.06
  • Frang İSV. FRANGI
    ALIŞ SATIŞ FARK
    57,2722 57,3035 % -0.2
  • Kanada Doları KAN. DOLARI
    ALIŞ SATIŞ FARK
    32,6752 32,6879 % -0.09
  • Çeyrek Altın ÇEYREK ALTIN
    ALIŞ SATIŞ FARK
    9.747,22 9.961,96 % -0,82
  • Gram Altın GRAM ALTIN
    ALIŞ SATIŞ FARK
    6.092,01 6.092,94 % -0,82
  • Bitcoin BITCOIN
    FİYAT DEĞİŞİM
    62.664,00 -0.37

DÖVİZ ÇEVİRİCİ

  • Satış
    Alış